71. Курс с 17/05/2021: Reader, Come Home

Начало курса: 17 мая! Будем читать и обсуждать книгу Reader, Come Home: The Reading Brain in a Digital World by Maryanne Wolf

Встречи будут проходить полностью на английском языке. Для участия желательно иметь уровень intermediate и выше. Модератор встреч – Александра.

Как проходят занятия?

▪Я заранее высылаю вам текст, к каждому занятию вы читаете 1/4 книги — около 20 страниц А4.
▪Обычно за день до занятия я также присылаю краткое содержание с основными идеями, если не успеваете дочитать основной текст, можете воспользоваться кратким содержанием. Однако в этот раз, поскольку это биография, в summary скорее всего будут отдельные тезисы и вопросы для обсуждения.
▪Занятие проходит в виде обсуждения прочитанного, полностью на английском. Я исправляю ошибки, помогаю грамотно строить фразы, моделирую дискуссию, задаю вопросы, слежу за тем, чтобы у всех была возможность высказаться.

Что дает участие в книжном клубе?

▪Регулярная языковая практика. Без нее свободно пользоваться языком невозможно.
▪Регулярное чтение на английском повышает грамотность вашей собственной речи и расширяет словарный запас.
▪Участие в группе и оплаченные занятия мотивируют вас не сдаваться и дочитать книгу до конца.
▪Читая non-fiction, вы знакомитесь с новыми идеями и расширяете свои горизонты.

About the book:
The ways we process written language have changed dramatically in the past couple of decades. New research on the reading brain chronicles these changes in the brains of children and adults as they learn to read while immersed in a digitally dominated medium.

Drawing deeply on this research, this audiobook comprises a series of letters Wolf writes to us to describe her concerns and her hopes about what is happening to the reading brain as it unavoidably changes to adapt to digital mediums. Wolf raises difficult questions, including:
— Will children learn to incorporate the full range of «deep reading» processes that are at the core of the expert reading brain?
— Will the mix of a seemingly infinite set of distractions for children’s attention and their quick access to immediate, voluminous information alter their ability to think for themselves?
— With information at their fingertips, will the next generation learn to build their own storehouse of knowledge, which could impede the ability to make analogies and draw inferences from what they know?
— Will all these influences, in turn, change the formation in children and the use in adults of «slower» cognitive processes like critical thinking, personal reflection, imagination, and empathy that comprise deep reading and that influence both how we think and how we live our lives?
How can we preserve deep reading processes in future iterations of the reading brain?
Who are the «good readers» of every epoch?
Concerns about attention span, critical reasoning, and over-reliance on technology are never just about children — Wolf herself has found that, though she is a reading expert, her ability to read deeply has been impacted as she has become, inevitably, increasingly dependent on screens.
Wolf draws on neuroscience, literature, education, technology, and philosophy and blends historical, literary, and scientific facts with down-to-earth examples and warm anecdotes to illuminate complex ideas about a reading brain.

Длительность курса: 3 занятия по 105 минут
Расписание: понедельник 19.00 — 20.45
Начало курса: 17 мая 2021 (17.05, 24.05, 31.05)
Стоимость курса: 3000 руб. При оплате до 10 мая — 2600 руб.!

Если у вас есть вопросы — звоните: 8925 822 82 03 или пишите: vivalingua@mail.ru

Записаться и оплатить участие: